Wauw Noorwegen

2. Ik vind het hier leuk
  3. Noorwegen is mooi
  4. Wauw Noorwegen
Uitzicht tijdens de wandeling op zaterdag

Het is weer maandag wat betekent dat we met de kinderwagen en 2 boodschappentassen naar de opvang lopen. De kinderen en de spullen voor de hele week zijn afgeleverd 🙂

We hebben een werkschema gemaakt die zich om de 4 weken herhaald. Zo weet ik elke dag wat ik moet doen en is het goed overzichtelijk. Maar wat doe ik in mijn vrije tijd?

Op avontuur in de omgeving. Mijn avontuur is vandaag niet heel lang, Een kleine wandeling door het bos hier vlakbij. Ik ben erg blij met de plek waar ik woon. Het is een rustige buurt aan de rand van Levanger dus je bent zo in de natuur. Voor de winkels en het centrum moet je wel rekenen op een 20/30 minuten lopen.

Dat zijn er wel heel veel!

Deze week is de herfstvakantie voor de scholen in Noorwegen wat betekent dat de studenten nu ook overdag vrij zijn. Dat is voor mij de perfecte gelegenheid om mensen te ontmoeten. Dinsdag en woensdag heb ik met 2 meisjes afgesproken om door Levanger te lopen. De meiden waren alle twee 23 en zijn Noors. Ook heb ik al contact met de internationale studenten waarvan er 1 nederlands is!

Op dinsdag spreek ik met een meisje in het centrum af wat voor mij ongeveer 35 minuten lopen was. Het meisje studeert hier Sami en kon mij veel over de cultuur vertellen. Na een lange stadstour gaan we ook nog even langs het gemeentehuis waar ik weer uitloop met 20 informatieboekjes over de omgeving. Oja in Noorwegen hebben ze ook erg lekkere broodjes 🙂 Omdat we met de wandeling door het centrum nog verder weg van huis zijn gekomen ga ik op tijd weer terug.

Woensdag is de dag dat ik met een andere meisje uit Levanger afspreek. We ontmoeten elkaar bij de winkels aan de waterkant en halen een broodje. Hmm het broodje smaakt extra lekker met dit uitzicht. Samen lopen we een prachtige route langs het water en langs de rivier. We komen veel bijzondere plekken tegen. Het is herfst en de dat maakt de omgeving heel kleurrijk wat ik weer extra mooi vind. Ook hebben we geluk met het weer. Het is helder en de zon schijnt, als ik langs een kleine waterval loop op de terug weg blijf ik even langer staan om met het geluid van het vallende water op de achtergrond te genieten. Noorwegen is mooi.

Hoera mijn fiets is gemaakt en dat betekent dat ik wat verder weg kan gaan! Ik besluit dan ook om de airbnb op te zoeken waar mijn ouders gaan slapen in November. Het was een slechte keuze… Het is een super steile heuvel en alleen maar klimmen. Dat is dan ook de reden dat ik er 45 minuten over doe om er te komen en in 10 minuten weer thuis ben. Heuvel op en heuvel af is toch nog wel een groot tijdsverschil

Onderweg kom ik prachtige uitzichten tegen en neem de tijd om ervan te genieten. Wauw Noorwegen wat ben je mooi.

Het is vandaag de dag van de psychische gezondheid. Op de opvang van de kinderen vinden ze het belangrijk om hier wat mee te doen. Alle ouders/familie zijn uitgenodigd voor koffie en taart om elkaar beter te leren kennen en andere ouders te spreken. Overal hangen ballonnen en de taart is erg lekker. Het is leuk om zo veel andere ouders te spreken. 2 kinderen dus ook 2 groepen om bij langs te gaan dus ook 2 keer taart hoera 🙂

Sommige dagen is het wat minder leuk om naar buiten te gaan. Dan is er veel regen en mist en kou. Gelukkig is er altijd genoeg te doen. En ook als het slecht weer is kan het buiten fijn zijn. Elke dag ben ik buiten om de kinderen weg te brengen en op ta halen maar ook probeer ik altijd even tijd te maken voor een buiten activiteit zoals wandelen of fietsen. Het fietsen is nog niet echt een succes, de heuvels opkomen is toch wel erg lastig en van de heuvel af gaat ook wel heeeel erg snel.

Als de familie een rondje gaat rijden in het weekend neem ik de kans om mee te gaan. De uitzichten onderweg zijn altijd wel mooi. Het maakt niet uit waar we langs gaan. Dit weekend rijden we rond in Inderøy. Het is een mooie omgeving maar van in de auto zitten wordt ik wel moe. Bijna de hele zaterdag ben ik samen met de familie. Het is gezellig, ook gaan we nog naar de gymzaal en buitenspelen.

De andere activiteit die ik in het weekend doe ik met iemand afspreken, met hetzelfde meisje als woensdag. Op de fiets ga ik naar het centrum en daar aangekomen fietsen we bijna gelijk door om de stad te bekijken. De fietsen worden weer neergelegd aan het begin van een mooi wandelpad. we wandelen de heuvel op en hebben een mooi uitzicht over levanger! Aan de andere kant van de heuvel is een hele lange trap. Een van de dingen waar Levanger om bekend staat. De trap af en even bij het water kijken. De trap op is toch wel wat zwaarder. Gelukkig is het bos vol met mooie herfstkleuren en is het niet erg dat we er wat langer over doen. In het huis van het meisje koken we. Het is leuk om een keer ergens anders te eten.

Als ik weer naar huis fiets stop ik even om naar de zonsondergang te kijken bij het water. ( stiekem ook gewoon even stoppen omdat ik de heuvels niet op kan fietsen en pauze nodig heb) Het is erg mooi. Dan besef ik me ook dat de tweede week er al weer op zit.

Tijd gaat snel.

Ook heb ik al veel nieuwe vlees gerechten gegeten. Zo heb ik eend, lam, ossenstaart en wild herten vlees gehad. Elke dag probeer ik weer nieuwe dingen. Sommige dingen hebben wat meer tijd nodig om aan te wennen. Aan het landschap hier zal in nooit wennen denk ik. Noorwegen is mooi. En ik neem zeker te tijd om daar van te genieten

8 gedachten over “Wauw Noorwegen

Voeg uw reactie toe

1. Prachtige foto’s en een super verhaal geschreven Cristel. Ik verheug me erop alles binnenkort te zien?

2. Kijk dat is tof! Fijn om te lezen dat je met zoveel mensen afspreekt, zo heb je én gezelschap en goede tourguides. Verder zijn de foto’s weer zo mooi dat je mond er van open valt. Gaaaaaaf!!!

3. Je maakt mooie dingen mee daar in noorwegen.
    Ik verheug me al op de mooie plaatsen die jij daar kan laten zien. Wat leuk om zo te volgen.

4. Zo, jij verwent je smaakpapillen enorm! De uitspraak ‘Wat de boer niet kent, gaat voor jou in ieder geval niet op. Goed dat je het allemaal een kans geeft om aan te wennen. Niet alles is in een keer lekker. Jij geeft het in ieder geval een (tweede) kans! Fijn dat geniet van de natuur en leuk dat je met zowel Noorse als Nederlandse leeftijdgenoten afspreekt. Straks wil je niet meer terug! ? ik kijk weer uit naar je volgende blog!

5. Mjn complimenten voor het mooie verslag. En wat een mooie omgeving. Ik ben net terug uit Cuba maar dit landschap is ook mooi en bijzonder. Jammer dat het er zo koud is.